FAQ Forsendelse og levering

Leveringstid

Forsendelsesalternativene kan variere avhengig av leveringsadressen, tidspunktet for bestillingen og tilgjengeligheten av varene. Forsendelsen tar omkring 3-7 virkedager.

På tidspunktet for behandling av bestillingen viser vi deg kost av frakt. Dersom du ønsker å hente forsendelsen fra vårt lager, ta kontakt for å avtale hente tidspunkt.

Vær oppmerksom på at leveranser kun gjøres på virkedager, og at bestillingen behandles innen 3 virkedager.

Frakt kostnader

Vi sender pakker til hele Norge. Hvor posten tilbyr levering. Dessverre tilbyr vi ikke forsendelse internasjonalt. Ved frakt av varer under kr 1500,- tilkommer frakt på kr 149,- i Norge. Ved frakt over kr 1.500,- er fraktkostnaden gratis. 

FAQ Rettur og Bytte

Bytte

Ved kjøp i vår nettbutikk som privatperson har vi 30 dagers bytterett fra gjennomført bestilling.

Hvis du velger å benytte deg av bytteretten for en vare ta kontakt med oss ved å ringe 90 96 15 15 eller ved å sende e-post til kontakt@keyfree.no.

Bytteretten gjelder også for kjøp av tjenester, her gjelder også 30 dager. Perioden begynner å løpe dagen etter at avtalen er inngått.

Ved bytte må varene returneres etter avtale med oss med original emballasje og innhold. Fraktkostnader for retur tilkommer.

Retur

Ved handel på nett må varene returneres innen 30 dager fra forsendelsesdato for bestillingen. Eller, benytte angreretten innen 14 dager fra varen blir levert.

Vi aksepterer retur gjennom vårt standardiserte angrerettskjema eller ved fremsettelse av annen utvetydig skriftlig beskjed.

I beskjeden må du oppgi navn, adresse og annen relevant informasjon slik som bestillingsreferanse, fakturanummer og navn på Tjenestene og/eller varene som angreretten gjelder.

Tilbakebetaling gjennomføres innen 14 dager etter at vi har mottatt og godkjent returen av varene.

Returnering av produkter uten originalemballasjen, eller hvor originalemballasjen er skadet eller forringet på noen måte, eller produktet ikke fremstår som nytt, forbeholder vi oss retten til å beregne kontrollomkostninger etter regning.

Er produktet brukt som fører til en verdireduksjon på produktet, forbeholder vi oss retten til fradrag i kjøpesummen tilsvarende verdireduksjonen, før resten av kjøpesummen tilbakebetales.

Dette gjelder også uavhentede pakker. Bestillingsvarer kan ikke returneres.

FAQ Bestilling og frakt

Forsendelse tiden kan variere avhengig av leveringsadressen, tidspunktet for bestillingen og tilgjengeligheten av varene. Forsendelsen tar omkring 3-5 virkedager med posten.

Vær oppmerksom på at leveranser kun gjøres på virkedager, og at bestillingen behandles innen 3 virkedager.

Dersom du ikke er fornøyd med systemet kontakt oss på kontakt@keyfree.no, så kan vi prøve å finne en løsning for at du blir fornøyd med systemet. 

Alle våre pakker blir sendt med sporing og kan spores gjennom posten.no

Alle våre pakker sendes var vårt lager i Nils Hansens Vei 3C,0666 Oslo

Ja, Dersom du ønsker å hente pakken på vårt lager i Nils Hansensvei 2C, 0666 Oslo kan dette velges under kjøp i vår nettbutikk.

Etter kjøp vil vi kontakte deg innen 1-3 virkedager for å avtale hente tidspunkt. Våre åpningstider er man – fre mellom kl 09.00 til 17.00.

Dersom du har kjøpt med frakt kan du kontakte oss ved å ringe 90 96 15 15, eller ved å sende e-post til bestilling@keyfree.no, så kan vi selvfølgelig endre slik at du kan hente varene isteden for å få disse tilsend.

Dersom varene allerede er sendt fra vårt lager får vi dessverre ikke kansellert frakt.

Ved handel på nett må varene returneres innen 30 dager fra forsendelsesdato for bestillingen. Eller, benytte angreretten innen 14 dager fra varen blir levert på døra (eller hentet på posten).

Varene må da returneres etter avtale med oss ubrukt og med original emballasje og innhold.

Ved kjøp av Tjenestene utenfor fast forretningssted har du angrerett i henhold til norsk lov. Når du godtar disse Brukervilkårene får du umiddelbart tilgang til Tjenestene.

Angrefristen for produkter du kjøper fra oss løper fra den dagen Du mottar varene.

Dersom du ønsker å benytte seg av angreretten, må du innen utløpet av angrefristen gi oss beskjed om at angreretten gjøres gjeldende.

Angreretten gjøres gjeldende gjennom Vårt standardiserte angrerettskjema eller ved fremsettelse av annen utvetydig beskjed. I beskjeden må Du oppgi navn, adresse og annen relevant informasjon slik som bestillingsreferanse, fakturanummer og navn på Tjenestene som angreretten gjelder.

For utfyllende informasjon om din angrerett, se Forbrukerrådets veiledning.

Våre leveringsmetoder, med unntak av å hente pakken på vår lager, tar 3-7 virkedager etter at Du har fått bekreftelse på at varen er sendt.


Alle leveringstider er veiledende og kan avvike i forbindelse med høytider og helligdager.

Ta gjerne kontakt med oss ved å ringe 90 96 15 15, eller ved å sende e-post til kontakt@keyfree.no, dersom du ikke har mottatt pakken din etter 7 virkedager.

Ja, ved henting av pakken på vårt lager må pakken hentes personlig og du må vise legitimasjon.

FAQ Abonnement

kom i gang keyfree dørlåssystem faq smartvarsling for bolig privatbolig hytta leilighet borettslag og sameie, næringsbygg med enkel adgangskontroll full kontroll automasjon driftsmeldinger

Et abonnement hos oss som privatkunde koster fra kr 99,- per måned med keyfree smartvarsling. Abonnementet har en fast pris uavhengig av hvor mange komponenter du har. Dersom du trenger 4G tilkommer et abbonement for 4G på kr 49,- per måned.

 

Som bedriftkunde er abonnementet etter avtale.

For å benytte Keyfree systemet forutsettes det at du har et aktivt abonnement hos oss.

Det er ikke mulig å benytte Keyfree uten dette. Som del i abonnementet inngår blant annet backup-kommunikasjon over mobilnettet og batteri back-up.

Batteri back-up og GSM er for å sikre drift av ditt system ved et eventuelt utfall av internett og/eller ved strømbrudd.

Appstyring og smartvarsling via app inngår også i vårt abonnement. 

Abonnementet aktiveres automatisk når første faktura sendes ut.

Abonnementsprisen er den samme, uansett hvor mange enheter du har på ditt system.

Abonnementet løper fra første sendte faktura, eller ved avtalt oppstartsdato.

Med vårt system har du ingen bindingstid, men det er en oppsigelsestid på inneværende måned + en måned.

Dette betyr hvis du for eksempel sier opp ditt abonnement 14.Juni, vil du motta en faktura for inneværende måned juni og en for neste måned Juli.

FAQ Systemet

faq keyfree abonement driftmeldinger

Da trenger du ikke lenger være fysisk tilstede i din bolig eller på jobb for å ta imot varer og du kan slippe håndverkeren inn døren mens du er på jobb.

Dette er tidsbesparende, gir økt sikkerhet da du har kontroll til enhver tid på hvem som tar tilgang.

Digitale nøkler er enklere å distribuere til de som trenger det.

De kan også tidsbegrenses og tilganger til fjernes. Dette er naturlig en sikrere løsning enn å legge ut nøkkel

  • Vi kan kobles oss til eksisterende låsesystemer
  • Funksjonaliteten blir som den har vært
  • Utvidet funksjonalitet og enklere forvalting av tilganger til bolig, borettslag og bedrifter.

Gi tilgang til renholdere og andre som du ønsker skal ha tilgang

  • Åpne med app for deg selv eller andre
  • Pakkelevering innenfor for døren
  • Slipp automatisk tjenesteleverandører inn
  • Alt logges alltid.
  • Ingen nøkler på avveie
  • Utvidelsesmuligheter med smarte sensorer for enda mer kontroll.

Vi kan koble oss til alle elektroniske sluttstykker og magnetlåser som bruker strøm for styring.

I tillegg kan vi koble oss til kommersielt tilgjengelige låser som Fra Leverandørene Easy Access, Nimly, Yale, Idlock og Danalovk og Dormakaba

  • Yale Doorrman v2n
  • Easy Access EasyCode touch
  • Easy Access EasyCode Fingertouch
  • Easy Access EsyCode v2
  • Nimly Code
  • Nimly Indoor
  • Nimly Touch
  • Danalock v3 (zigbee)
  • Idlock 150
  • D-key elektronisk låsekasse

Flere elektroniske låser vil bli kompatible med Keyfree systemet fremover.

Ved bruk av Keyfree får du muligheten til ikke bare ha adgang til din egen bolig, og til jobb kontoret i en og samme app dersom de også benytter seg av Keyfree.

Gjennom vårt system kan du også få levert varer og tjenester på døren på en sikker måte ved at det godkjennes av deg før appen genererer en tidsbegrenset kode.

I tillegg kan du installere alarmsensorer, og andre smarthuskomponenter som du styrer i samme app, samt oppgradere til andre tjenester som vi lanserer.

Keyfree passer på alle typer dører som trengs å låses. Om det er innerdører som trengs å låses av i forbindelse med utleie, kontorlokaler, sportshytter og lignende.

Keyfree brukes også i privatboliger og hytter, så lenge dørene har spor for standard låskasse for ytterdører.

Dette kommer an på hvilket system som er montert i utgangspunktet på lokasjonen.

Finnes det elektroniske låser eller elektroniske sluttstykker fra før som vi kan koble oss til, blir det rimeligere enn om vi må installere elektroniske låser og/eller elektroniske sluttstykker i tillegg til Keyfree systemet.

På større lokasjoner trengs ofte ekstra komponenter for å forlenge radiosignalene dersom det skal kobles til flere låser hvor noen komponenter plasseres med lengre avstand.

Ta kontakt med oss så kan vi gi anslag på byggetegninger eller komme på befaring.

Per i dag dekker vi Stor Oslo og store deler av Viken med service og installasjon på større lokasjoner og bedrifter.

Dersom du ønsker å koble til i din privatbolig eller hytte kan systemet installeres selv.

Vår support bistår med hjelp over telefonen dersom du opplever utfordringer, men utstyret er designet for å kunne monteres og kobles til selv.

Vi jobber med å utvide servicetilbudet vårt rundt omkring i landet.

Dersom noe av Keyfree utstyret er offline, så er det gjerne en av to grunner. Det er for dårlig radiosignaler fra sentralen til komponenten, eller komponenten er batteritom.

Dersom komponenten har vært online tidligere må man sannsynligvis bytte batteri. Dette kan enkelt gjøres selv.

Dersom komponenten ikke er online med nye batterier er det sannsynlig at radiosingalene er for dårlig og trenger å forsterkes/ forlenges. Dette kan gjøres ved å installere såkalte repeatere.

Alle komponenter som støttes i Keyfree plattformen som kan kobles til strøm (sirene, smartplugger, termostater og lignende) fungerer som signalrepeatere.

Prøv å installere en slik komponent imellom sentral og komponenten som ikke er online for å forsterke signalene.

Det kan også in noen tilfeller være nok å endre plasseringen på Keyfree sentralen. Keyfree benytter Zigbee protokollen for de trådløse signalene.

Zigbee bygger ett såkalt meshnett mellom de strømførende komponentene og sentralen.

Det er i praksis ingen begrensninger på hvor mange komponenter man kan sette inn i dette meshnettet.

Dersom sentralen er koblet til Wifi kan det være wifidekningen som er dårlig eller ustabil. Forsøk å flytte sentralen nærmere din trådløse bredbåndsrouter.

For mest stabil drift av ditt Keyfree system anbefaler vi å koble nettverkskabel fra Keyfree sentralen og direkte inn i bredbåndsmodemet.

Vår sentralenhet standard kobler automatisk over på 4G dersom den mister internettilgangen og kobler tilbake på internett når den er tilgjengelig igjen.

Vår Sentralenhet basis er 100% avhengig av internettilgang.

Forsøk først med å ta ut ett batteri og vent i minst 10 sekunder med å sette det inn igjen.

Nå skal dørlåsen automatisk koble seg til igjen. Dersom låsen går offline igjen forsøk med batteribytte.

Dersom dette ikke hjelper kontakt oss på telefon eller epost så hjelper vi deg videre.

Dersom du har en lås som er støttet i Keyfree app trenger du ikke kjøpe ny dørlås for å koble den til Keyfree.

Du trenger da en kommunikasjonsmodul tilpasset din lås og denne kan kjøpes hos oss. Denne modulen settes inn i låsen, og den kan da parres mot vår sentral.

Etter en suksessfull parring kan du nå fjernstyre din lås via Keyfree app. Keyfree støtter:

  • Yale Dorman v2n
  • Easy Access EasyCode Touch
  • Easy Access
  • EasyCode Fingertouch
  • Easy Access EasyCode v2
  • Danalock v3 btzb (zigbee)
  • Idlock 150
  • Alle dørlåsene til Nimly.

Flere elektroniske låser vil bli kompatible med Keyfree systemet fremover.

Du kan koble til alarmsensorer til Keyfree plattformen. I Keyfree appen og vår nettside får du en oversikt over komponenter som er støttet.

Dersom du kobler til innbruddsensorer, kan du aktivere og deaktivere alarmen med Keyfree app.

Du kan også automatisk skru av alarmen med dørlåsen dersom denne er koblet til Keyfree. Da slipper man ubehageligheter ved å utløse alarmen ved en feil.

Alle brannvarslere som kobles til Keyfree blir seriekoblet. Keyfree er i dag ikke koblet til en FG godkjent alarmsentral, men dette vil komme.

Alarmen vil uansett varsle alle brukere som er knyttet til lokasjonen med Keyfree app og det vil være lokale sirener som utløses.

Det kan også kobles til betjeningspanel for manuell styring av alarm uten app eller dørlås.

For sirene ved innbruddsalarm må sirene monteres i tillegg til innbruddsensorer.

Brannvarslere og vannsensorer har innebygget sirene.

For å slette din bruker og all informasjon fra app, følg følgende prosedyre i keyfree App:
1. Logg inn i keyfree App.
2. Gå til innstillinger (tannhjulet nederst i høyre hjørnet).
3. Velg Brukerprofil.
4. Klikk på SLETT KONTO


Dersom du er eier av en lokasjon, må lokasjonen først slettes.
Hvis du ønsker å slette din lokasjon, ta kontakt med vår kundeservice ved å sende e-post til kontakt@keyfree.no.

Skroll til toppen